Importanta Social Media

Importanța social media

La începutul anului 2020 cei de la Hootsuite și WeAreSocial au publicat un raport despre utilizarea telefoanelor, internetului și social media. Conform acestora 4,5 miliarde de persoane utilizează internetul în timp ce 3,8 miliarde folosesc rețelele sociale la nivel global.

Pe plan național, în prima parte a anului erau 15,35 de milioane de utilizatori de internet și 11 milioane de utilizatori activi pe social media. Astfel se poate observa impactul semnificativ a social media, în viața de zi cu zi. În prezent, fiind unul dintre instrumentele esențiale de comunicare, ce cunoaște o creștere continuă atât în România, cât și în celelalte părți ale lumii.

Știind numărul de utilizatori în lume dar și la nivel național, ne putem imagina potențialul reach pe care îl au, putând să-i targetezi exact pe cei pe care vrei să-i atragi.

De ce este foarte importantă buna administrare a contului de business și promovarea în social media? Deoarece beneficiile pe care le aduce în viața și balanța unei companii sunt aproape nelimitate.

De aceea, o prezență puternică în social media este o abordare competitivă esențială pe piețele curente, în care experiențele împărtășite în online devin din ce în ce mai relevante pentru consumatori. Crearea unui profil pe rețelele sociale și postarea ocazională a mesajelor nu mai sunt suficiente. Pentru a obține rezultate cât mai bune prin valorificarea mediilor sociale online este important să știți care vă sunt obiectivele și cum intenționați să le atingeți. Social media este o muncă constantă, ce trebuie analizată și adaptată. Cu alte cuvinte, aveți nevoie de o strategie bine gândită și aplicată ca la carte.

Vă lăsăm câteva idei despre ce e de făcut și cum ar trebui să abordezi o astfel de strategie:

  • Stabilește obiectivele
  • Cunoaște audiența
  • Fă concursuri/giveaway-uri
  • Construiește conținut valoros
  • Folosește materiale video
  • Construiește o comunitate/ crează un grup
  • Folosește Facebook Insights și Analytics.

Trebuie să faci din audiența ta o prioritate dacă vrei să ai rezultate. E foarte important să îți cunoști publicul și să-i câștigi încrederea. Pentru acestea va trebui să faci research și să aplici anumite tactici și strategii, precum cele de mai sus.